You lift my feet of the ground, you make me crazier.

Du är värd så mycket osv


"Du är värd så mycket"

Umeåklotter. Finns massor av det.

Det finns en grupp med människor som är lifesavers. Man blir bara rent och skärt lycklig av att träffa dem. De umgås inte alla i samma krets men på något vis lyckades jag träffa alla utom tre idag, dessa tre som saknades var Ebz, Sally och Diana. (Du hittar deras bloggar HÄR: Ebbas på nyheter24.se/modette/ebbazingmark Sallys på Pessimistisksomfan.blogspot.com och Dianas på Umeasstadsdelar.blogg.se) Sedan träffade jag ett gäng i skolan också som är guld värda!

Började med en urk blä gömma sig under täcket-dag i skolan, allt gick snett. Det enda roliga var första lektionen när vi fyllde i en trivselenkät och därefter satt på facebook och chattade med folk runt en. Vi spammade, det var kul. (Och töntigt) Och jag minns helt ärligt inget mellan det och lunchen, tror vi hade en lektion till. Sedan hade vi dans på idrotten, antar att det gick bra. Eller vänta här nu, vi gick runt med balnomineringslappar till 8BiS och 8B före lunchen, så var det! Älskar 8BiS, de äger. Lunch sen idrott, vi skulle göra egna koreografier och det var roligt. Sedan höll jag på att somna på SO:n när vi såg en film om Stalin, jag som verkligen försökte och ville koncentrera mig! Slöjden var värst, skulle tydligen använda mig av en tvillingnål och jag hade fel pressarfot och jag fick "skägg i brevlådan" för att undertråden trasslade så jag trodde att det skulle dyka upp ett monster när jag satt och trasslade upp sytråd som värst. Fick byta maskin, sprätta upp halva arbetet och göra om, sedan hade jag tydligen använt två olika sömmar men det tänker jag inte ändra DET ÄR MIN EGNA DESIGN DET SKA VARA SÅ. Blev oerhört less på allt fast det (egentligen) var en väldigt bra dag! Hur går sånt där ihop egentligen, hur kan en dag som är bra uppfattas som en urusel kräkless-dag? Hursomhelst var det en himla tur att Amalia väntade nere på stan för annars hade jag dragit täcket över huvudet direkt jag kom hem!

Upp och iväg kändes allt bättre och tror ni inte att när vi står som bäst i en kö till provrummen på monki så ser jag min nr 1# favvo redhead kliva in med en blond TILL favvo i släptåg. FIck typ fyrverkerier i bröstkorgen, så glad blev jag. Fast mest för att Karin (Mahieu.blogg.se) såg så oerhört glad ut över att se oss. Bäst. Sedan dök Ebba (Inte Z, HJ) upp i ett provrum inne på carlings i full flärd med att pröva snygga jeansshorts. Vi drog oss ut och iväg mot nya äventyr därefter(DVS köpa mjukglass), åt världens godaste jordgubbsströssel, min absoluta favvo. Satt på apberget och skrattade, lyckades av olycka ha sönder min strut men det blev smart för då kunde jag äta all glassen utan struten om jag ville. Kajsa mosade sin i ett försök att göra samma sak och jag skrattade fast det funkade ju också. Sedan drog alla åt olika håll, Kajsa hem, Karin hem, jag och Ebba till Rut mfl. och Amalia till HM och sen hem. Sedan drog jag också hem och var glad. Städade badrummet. Men nu ska jag handla för jag blev energisk och glad och tänker att ibland är livet ganska kluridurigt och snurrigt ändå.

Vilket jättetöntigt inlägg egentligen. Men så kan det bli ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0