But we never change, do we?

okej
Synkroniserar telefon, vänta på synkronisering. Ja jag godkänner. Nej det vill jag inte använda. Godkänner. Ja, jag godkänner. Hoppa över detta steg. Men vet du vad? Jag godkänner det jättemycket, så mycket att du inte behöver fråga nästa gång om det inte är några omfattande förändringar som vill att jag säljer min bror eller bränner ner en skog. Elda upp mitt hus gör det ikväll så det finns något som glöder. Ny tröja och fryser så jag skakar och fingertopparna är blå. Nya Sherlock Holmes på nattbio med mamma och packa och slå in julklappar till pappafamiljen. Drömma om en plats i solen, sommarens stockholm, brunbrända ben i jeansshorts med fotlänkar och lockiga korta hår som inte går att tämja. Skrika sig hes, dansa sig yr, köa dag och natt för att få stå längst fram. Coldplay.


Vi kunde bli något bra, du och jag. Vi kunde bli bra på det här med kärlek. Jag skulle lyssna på allt du kunde om datorer fast jag inte förstod så mycket för att det var viktigt för dig och jag skulle kunna titta på dina örsnibbar och dina händer hela natten för att de var så fina. Du kunde kyssa mig och vi kanske råkade slumra till i min soffa, med min näsa i din halsgrop eller tvärt om ifall du så vill, utan att märka den stundande storm som river upp människors hjärtan, den som väcker vargavintern och får mina naglar att bli alldeles blå och andra att känna livet bli frostigt. Något fint, något bra. Kanske. Fast vad vet väl jag, du kanske inte är intresserad av datorer, du kanske bara är bra på det ändå.

Kommentarer
Postat av: DE DU. hehehehe,..... i

så himla fin du är finaste fining


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0