I am one of thoose melodramatic fools

DET ÄR INTE KLART OK
De är inte klara.
Hittade min gamla Green Day-tröja
, med design från en poster under American Idiot-tiden. Dookie är fortfarande det bästa albumet och Basket Case den bästa låten. Eller ja det finns massa bra från andra skivor men Basket Case. Den bara är. Och tröjan. Den är fortfarande stor. Nostalgi. Men Billie-Joe har blivit gammal. Han är ändå fortfarande fin. Mike är finast. Jaja.

Hittade också ett klipp på youtube från Umeå Open som är filmat typ tre personer från mig och mitt skrikande gäng, jag hör sjukt tydligt vilka av oss som skriker var. Jag älskar mina och Karins falsettkråkor och jag älskar Kajsas manliga jag-är-så-hes-att-min-röst-inte-håller-ordentligt-vrål. Älskar Pascals manliga falsetter och alla de andra människorna som hungrande stod och skrek efter blod. Eller grönsaker om de var vegetarianer. Qourn kanske är bättre då. Ja, qourn. Vegetarianerna skrek efter qourn. Och de andra efter blod. Fast mest efter Annika Norlin. Den kvinnan är. Hon bara är. Om ni bara visste att hon är. Jisses.

Anyways, jag var iväg en sväng på Midgårds Kulturfestival ikväll. Teater, dans, improvisationsteater, folk som målade på en tavla, köpte handmålade akvarellvykort. Loppis. Massa massa snygga människor. Kommer få enn snygga-människor-overload när jag börjar där. Man kanske vänjer sig. Ehumn. Jag skrev ner allt under kulturfestivalen på baksidan av vykorten så att jag, när jag tar ner dem, kan läsa och komma ihåg vad som hände den kvällen. Det är dumt när man glömmer bort sådant. Det borde man inte göra.

10 Green Day-låtar jag tycker är bra:

1. Basket Case
2. When I come around
3. Jesus of Suburbia
4. Saint Jimmy
5. Are we the waiting
6. Minority
7. Wake me up when september ends
8. Good Riddance(JA jag blir förbannad när folk säger "Time of your life" för den heter Good Riddance vadfan)
9. Macy's day parade
10. Heart collide[none-albumtrack]

Mest gamla låtar.



Kommentarer
Postat av: Ronja

jo jag försöker uppdatera så ofta jag kan :) okej, jag ska tänka på det!

Tack för din kommentar :)

2011-05-19 @ 16:29:32
URL: http://fredzon.blogg.se/
Postat av: ebbajh

ååh celina!ååh greenday! <33

2011-06-07 @ 15:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0