Jag ligger kvar här, så blir nog allting bra.



Det var just här jag stod för några år sedan, trevandes vid kanten slogs jag av tanken att för dig berätta allt, för att se vad jag ser och jag orkar inte ljuga mer.

Pluggar matte och fryser, blir bara kallare nu. Fler statusuppdateringar på facebook än det fanns snöflingor om nyss nämnda tidigare idag. Randig tröja, randiga sockar och randiga naglar. Så fult när de är lila för att min blodcirkulation ligger på -25 minst. (var kom den siffran från?) Åter till mina riktningskoefficienter, koordinatsystem och grafiska ekvationer. Coldplay och den svenska björnstammen. Dansa mellan mattetalen för att hålla värmen. Måla ett streck på tavlan jag har börjat på ibland. Jag tror jag tänker slänga den under sängen sedan. Kanske, kanske inte. Vi får se.
På sista sidan i hemprovet är det en jätteglad smiley med tandställning. Sist var det en smiley med hjärtögon. Jag tycker om min mattelärare.

Anni: JAG VET, DÖR EN SMULA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0