Should auld acquaintance be forgot, and never brought to mind?




Lyssnar på en duo vars rötter ligger i Skottland. Texten är för mig obegriplig emellanåt eftersom den dels är på gammal Engelska och dels innehåller gamla skotska ord. Jag tycker om den ändå. Den är varm och jag fryser lite fortfarande.

Flydde livets karusell en stund i natt. Plankade ovanpå en hatthylla, andades nattluft, såg stjärnorna, smällde iväg en kork från en pommacflaska, blev kramad, åt för många satsumas eller clemetiner, sov på ett golv och vaknade till piano och en hes man som sjöng Samson av Regina Spektor(inte helt stämt men fint på sitt sätt. Eller det var ju inte fint, men... Charmigt är kanske ett bättre ord.) Landade hårt i verkligheten igen när jag klev ut i kylan med plugg, städning och annat som måste göras. Känner redan nu att det kommer bli en tung vecka.

Noma, noma, noma noma nei, noma noma noma noma noma nei.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0