Vart jag mig i världen vänder


Står du där med öppna händer.

Skrika sig hes, hoppa och njuta och massor med Trubbel i musiken. Knäppa tävlingar, tvingas delta i en pjäs och behöva bli delaktig i ett mord. Kläder som inte sitter riktigt där de ska för man har så svårt att vara still. Skratt och skratt och skratt tills tårarna rinner. Hallonsoda, gröna popcorn, formler för en atoms vikt och nattvandring. Sitta på en bänk i en busskur mitt i mörka natten och fatta; Du är inte ensam i mörkret. Vandra hemåt, blicken fäst mot himlen för kanske, trots att det är dimma, kan jag få glimten av en stjärna.

Tryggheten i andra
Andas, andas
Cause there ain't nothing left to fear
Kan man säga.

A
ndra kan inte
N
juta av luften
N
ärheten till värmen i mig gör att
I
ngenting skrämmer mig just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0