Men jag var så ung och dumdristig och tårar rann ner för min kind.



Dum är den unge som tror att någonting ska vara enkelt. Du kanske tror att du har lösningen, för i ekvationen x^2=10x passar x=10 in, om man skriver den på det rätta sätt som man ska. Men det finns också ett till svar, att x=0. Och hur gör man i ekvationen om mitt liv, när det är så många variabler och så lite siffror som går att räkna ut? När får vi lära oss allt om skillnaden mellan svalornas hastighet beroende på om de kommer från Afrika eller Europa, när berättar någon för oss att om vi spelar Simon & Garfunkel när vi diskar så är det ingen som hör våra tårar, när får vi veta att bara för att vi vänjer oss vid tanken på förändring så betyder det inte att vi kommer bli okej, vem kommer ge mig en annan regel eller formel som jag kan lösa mina ekvationer med när kvadreringsreglerna inte räcker och PQformeln inte är relevant?

För vem kan glömma att stjärnorna någon gång blir stenar? Och vem vet hur länge vi har varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0