Vad som helst utom verkligheten.


Löser den sista uppgiften som går att lösa innan laborationsprovet i kemi har börjat och slänger pennan tvärs genom rummet. Rakt in i verkligheten. Skypesamtal och fniss över tekoppar. Jag kan se dig, äntligen. En helt okej måndag. för att vara måndag alltså. Hör du melodierna i natthimlen? Det är ljust ute, klart som kristall, krispigt som frost. Älskling, slut ögonen. Allting blir bättre när man är nära, även om man är långt bort. Kan man få alla de här bitarna på plats till slut, när det enda som är säkert är att jag ser dig?

Jag följer dina gnistor under tunga moln, jag vet exakt vart du ska gå.  En lögn blir lätt en sanning när den kommer inifrån och det enda som är säkert är att jag ser dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0