Livet pågår någon annanstans, kärlek besöker nå'n ibland.

autumncold:

me
November och den lilla snö som hade kommit har regnat bort. Tänker och klickar och jag ska nog baka pepparkakor snart. Snart. Har gjort Jell-O som ska ätas till frukost för den är vegetarisk och sockerfri och den ser god ut.
 
Jag tänker väldigt mycket nuförti'n. Drömmer mycket också. Jag har en underlig förmåga att drömma mig genom bråk, att drömma att jag får skrika och vråla, vara förbannad och utan att gråta och sen när jag vaknar så är alla känslor som bortblåsta. Tomt. Orkar inte tänka eller känna eller något alls mer. Är bara likgiltig och tycker synd om mänskligheten som är full av ganska patetiska människor och minst lika många underbara som far illa av dessa förstnämnda.
 
Förresten, det där med rykten. Människor som tror på rykten gör det för att de a) är dumma eller b) inte känner och inte bryr sig om personen i fråga. För om du fick höra ett rykte om någon du brydde dig mycket om, skulle du inte prata med denne då istället för att tro stenhårt på ryktet(oavsett var det kom ifrån)? Ryktesspridare och ryktesföljare berättar ingenting om dig även om ryktet är sant, för vad är det för en människa som sprider saker vidare utan att kolla upp om det ens finns ett uns sanning i det hela med personen i fråga?
 
Oj, vad jag har blivit en liten skrivartant. Jag tänker som sagt väldigt mycket nuförti'n.
 
Där lärde jag mig gilla 'Everybody hurts'. Jag lärde mig vad lurad betyder och hur ont det gör. Jag lärde mig att änglar bara finns i snö. Då lärde jag mig gilla 'Everybody hurts'.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Säg till Albert att han har bra smak. Och jag saknar er med. Så jäkla mycket.

2012-11-14 @ 21:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0