Glósóli

Tror att finskt ritkol kan vara min nya kärlek. Kan aldrig ersätta akvarell, givetvis inte. Har börjat lyssna på isländsk musik, helt och hållet Ärkehertig Pascal Fredrik Niklas-Hubert över Skandinavien Och Island's fel. Han som spelade titellåten för mig första gången.

Kulturnatta ägde. Tårtkalas på dagen med glada människor, musik hela kvällen och natten, syntmusik bestående av en duo med två så galet snygga killar att jag fick magknip, dans tills hjärtat brast.

Söndagen blev ett virrvarr med teater, veggomässan och sedan hemflärd i all hast.

Hittade en symaskin i en garderob här hemma som är från cirkus femtiotalet. Den är grön och instruktionsmanualen är underbar.

Jag är dålig på att fota det jag målar, lovar att ni får se. Någon gång.

Just det! Jag ska ju volontärjobba efter gymnasiet har jag bestämt. I ett år eller så. Sedan hem och plugga. Så jag vidgar mina vyer och allt annat klichéigt och cheesy man kan säga om en sådan resa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0