I'm free to be whatever I choose and I'll sing the blues if I want

nejmen
En jävligt smart låt av Oasis. Whatever. Lyssna på texten och tänk lite.
http://www.youtube.com/watch?v=9gWMjHnBj-A
Nu är det varmt ute. Sommaren är snart här. Det känns bra. Men jag måste köpa nya akvarellpapper. Mina blev av olycka täckta med bläck. Hmpf. Jag behöver bättre arbetsytor. Typ golvet.

Jag är inte rolig när jag är förbannad. Det fick en frälsningssoldat erfara idag. Han tyckte att homosexuella skulle sättas i fängelse eller värre. Han var bara lite äldre än mig. Slutade med att han mumlande stoppade ner sina papper i väskan och försvann bort från stan. Hoppas han tänker om lite. Blir så arg när människor tror att vi kan dela upp oss i grupper som talar om, hur mycket vi är värda. ad spelar det för roll om jag lever korrekt enligt vilken religion som helst, följer alla regler till punkt och pricka, om jag inte är en bra människa gentemot andra? Vad spelar det för roll om jag jobbar för att det ska bli så svårt för alla som inte är som jag som möjligt? Varför kan jag inte istället leva efter att vara en bra medmänniska och satsa på medmänsklighet? Och varför säger många som jag, utan att faktiskt agera utåt i en situation som faktiskt ger dig tillfälle att förändra?
Den ni.

Tänker fortsätta leva efter min egen filosofi; Om man inte tänker vara snäll kan man lika gärna bli en grönsak som äts upp av aggressiva vegetarianer!

Kommentarer
Postat av: Emmzor Lizor

Givetvis! Ta bara! Vi kan ta varsin, förresten. Fördelen med tvillingar, serru.

2011-05-13 @ 18:37:23
URL: http://snut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0