Once a jolly swagman camped by a billabong

eller inte
Det är vår på riktigt nu. Jag ska börja ha shorts och T-shirts och fortsätta sätta upp håret tills jag klipper av det, ska verkligen bli jätteskönt. Superless på "långt" hår nu. Det är fint med långt hår men nu vill jag ha kort(are) hår igen.

Följde med mamma ner i källaren och gick igenom några lådor med hennes gamla kläder och fick med mig upp lite jeans och den absolut charmigaste klänningen jag har sett i mitt liv. Den ska tvättas (som allt annat för det luktar källare) och strykas, sedan kanske jag fotograferar den och lägger ut här. Vi får se. Den är fin iallafall. Hittade mycket gamla fina kläder och shorts som går helt i min smak. Hittade också en stickad blå tröja med trekvartsärm och instickade i mönstret tre sjömän, jättecharmig. Mammas klädförråd från tiden innan mig och min bror är rena guldgruvan.

Nu ska jag fortsätta mina förberedelser av redovisningen imorgon på slöjden om Krinolinen(Stålskenad underkjol från 1700-talet) och om Tutu:n(Den klassiska balettkjolen) Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0