No need to be alone.

Hihi busigt va
Snott bilderna av den vackra tjejen som jag lunchade med igår, Ebba på Http://Ebbazingmark.se
Maten som jag lagade blev så mycket som en Hallon&Passionsfruktsallad med babyspenat och färsk fårost, Basilika&bulgursallad med grillad Halloumi, ruccolapesto och det ni ser på den andra(och sista) bilden är en ny grej jag testade, ett verkligt riskexperiment; Tofu cheesecake. Känns som något jag kommer fortsätta att leka med, det var roligt och blev rätt bra för att vara ett första försök att använda tofu, NÅGONSIN. Visste inte ens vad jag skulle leta efter när jag snubblade in på ica gourmet. På kvällen så träffade jag Fredrik och Kajsa på hamnis där någon kille spelade lite låtar, två egna också, det var mysigt! Diana anslöt och vi köpte sedan ett kilo godis med choklad och utan gelatin och "Foffade" resten av kvällen. "Foff" eller"Foffing" är ett verb som används i Storbritannien för att beskriva att man inte gör något speciellt. Men mysigt hade vi!

Idag har jag trallat runt på den mysiga marknad som umeås torg och gata mot staden är fylld av, Bondens marknad. Det fanns så mycket gott där, hade absolut kunnat köpa en hel hög av allt, haha! Provsmak på pumpernickelbröd, honungsbröd, getostar, hjortronsyltar och havtornsmarmelader, morotskompotter och färska grönsaker. Vi fick smaka på bland annat en kålrabbin och det var så väldans gott. Påminde lite om äpple i konsistensen, iallafall om mina favoritäpplen. Fick med mig en vit korg och en havtornsmarmelad hem, en farligt god en som min mamma uppskattade minst lika mycket som jag! Havtorn är så gott, ett av mina favoritbär att lägga på pavlova(En maräng med grädde/liknande och bär eller frukt på)!

Nu ska jag strax kliva ombord på norrlandskustenbussen och åka ut till min mormors sommarstuga för lite friluftsliv med svamp och bärplock, målning och potatisfix! Vi hörs om några dagar! Jag tänker inte göra några förtidsinställda inlägg för så intressant är inte min blogg och så många läsare har jag inte och dessutom så känns det töntigt med tanke på att jag verkligen måste anstränga mig för att komma på något att skriva om. Men ha det bäst du som läser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0