Exkursion NA1

Idag hade vi exkursion "I skogen" som det stod på schemat, närmare bestämt Nydala. Gick runt som en hund på alla fyra och studerade mossor, lavar och små fula växter. Faktiskt ganska mysigt ändå när vi fick börja med att hålla på med Överlevnadskurs eller Friluftsliv som vi håller på med i idrotten då och då, och alltså gjorde upp eld och fixade lunch till alla de stackars naturarna som höll på att svälta ihjäl. Tillslut, klockan halv två, fick min grupp ändtligen ihop sin mat, snabbast var vi. Eller mest hungriga kanske. Eller så hade vi tur. Tur förresten, vi hade iallafall tur med vädret. Inget regn. Var blött nog ändå på myren bland alla kråkbär och tranbär och kråkan osm hade trillat av pinn. Bokstavligt talat.

Nu tänker jag förslagsvis sova lite mer för jag är fortfarande trött och jag måste duscha igen för håret luktar fortfarande rök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0