And at once I knew I was not magnificent.




Sitter på nålar och räknar tal efter tal, suddar, stryker, gör om. Skinnet vrider sig, huvudet snurrar, underläppen ger blodad tand. det här räknas inte? Hur hög musiken än är, hur varmt teet må vara, hur mycket jag än kniper ihop ögonen och krafsar mot nyckelbenen med naglarna så hjälper det inte mot oro. Gör aldrig så mot mig igen, begriper du det? Droppar på jeanben och det är inte bara jag som är dålig på att svara i telefonen. Where art thou? Knäcker nacken, målar naglarna, går runt run runt och är alldeles förvånad att det inte blir märken i golvet som jag knatar runt. Jag älskar dig. Som månen håller stjärnorna, som molnen och regnet, som dimma över åkrar och ängar och som oroskorparna som kraxar över mig.

Not the needle, nor the thread, the lost decree, saying nothing, that's enough for me.

Kommentarer
Postat av: Maria Boström

Nej vad gulligt!

Ni är så söta, du och Albert!! :]

Kramkram

2012-04-03 @ 18:30:34
URL: http://mariabostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0