En livslögn att dö för.

Jag har fått en hel del nya intryck. Nya upplevelser, nya ord, känslor och tankar. Tankar som är gamla och tankar som är nya. Saker som inte går att ta på. Kyssar i regn, sena nätter, skrattattacker, det är här jag vill vara och såhär jag vill leva mitt liv. Så varifrån kommer tomheten, längtan efter det som förändras just nu och hela tiden? Varför kan jag inte bara vara nöjd med det jag har precis i detta nu? Men jag vill nå resultatet, gå hela vägen dit. Och så längtar jag efter hösten, med regn och färggranna löv och skolan och allt det innebär med siffror och bokstäver. Även efter dem längtar jag.
 
Det här är början på en ny dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0