Jag lärde mig vad lurad betyder och hur ont det gör.

Tillbaka in i verkligheten, långt bort från blöta tältnätter och soliga dansdagar med Markus och Joakim. Hank the Tank och Göteborgskillarna, seglarkepsar, vems converse och hörrudu det där är mina converse, ge tillbaka dem nu ögonblickligen och samlad ilska, skakar av frustration och arg arg arg, skrattar ändå för dan vad komiskt det kan sluta ändå när man möter folk från samma stad, rara människor med Umeå o språket och inget mer dAAlmÅÅÅl och E ska uttalas E och inte Ä, det heter BEIGE och inte BÄSCH och everybody hurts. Stjärnfall, vita hattar och telefonsamtal att svara i tills batterier tar slut eller ljudet blir för dåligt för jag kan stå med luren uppe hela natten om du vill, askan är den bästa jorden, tunga dörrar utan lås och Du är som jag när du dansar. Gingerjävel, kevlarsjäl har vi ingen och skratt med människor vi inte känner, Hilda och alla fina flickor på husvagnscampingen i en ring med benen i kors, alla som vet samma sak och vi är inte ensamma för vi har varandra och Hjärtansfröjd. Fjäderlätta kaosvindar genom hjärtat, det är något jag måste få klara själv och jag försvinner ingenstans, och änglar finns nog inte. Bara i snö och drömmar och jag vet inte faktiskt.
 
Där lärde jag mig gilla "Everybody hurts". Jag lärde mig vad lurad betyder och hur ont det gör. Jag lärde mig att änglar bara finns i snö. Där lärde jag mig gilla "Everybody hurts".

Kommentarer
Postat av: s.

du är så fin och jag saknar dig litelitegrann. eller kanske rätt mycket. (och jo de heter visst bäsch)

2012-08-19 @ 15:39:16
URL: http://spaceshipdreams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0