cheesecake till frukost?! Givetvis.

Der här åt jag till frukost imorse. Otroligt gott och dessutom ingenting onyttigt i den så GÖR DETTA TILL FRUKOST IMORGON FÖR IMORGON ÄR DET FREDAG!
 
Kakbotten
0.5 dl flingor (jag använde K-special)
1 tsk bregott (eller annat alternativ för smör)
Ev. psylliumfrön, ungefär 1-2 tsk
 
Lager 1
~ 40-50 g kvarg av valfri fetthalt (Ej smaksatt)
VaniljPULVER (EJ SOCKER)
1 äggvita
 
Lager 2
40-50 g kvarg
0.3 dl frusna hallon/lingon/blåbär eller annat bär/frukt
ev. Stevia/honung som sötning
Bär att lägga på toppen
 
Krossa flingorna och blanda dem med bregott och psylliumfrön. Tryck ut längs med botten och kanterna på en mikrosäker liten form/skål (EJ I METALL DÅ BLIR DET INTE BRA I MIKRON BARN SMÅ). Kör på hög effekt i ungefär fyrtio sekunder eller mer, akta så det inte blir bränt! (Tiden kommer variera beroende på mikro).
Ställ den att svalna i skålen, du kommer ej att ta loss kakan ur skålen.
 
Blanda ihop kvarg, äggvitan och vaniljpulver (eller annan smaksättning, till exempel lite fruktyoghurt) i en skål. Lägg blandningen på kakbottnen och kör i mikron tills fyllningen inte är rinnig. Ställ i kylskåpet att svalna igen.
 
Värm bären i mikron tills de blir mosiga och blanda dem med kvargen och eventuell sötning. Häll blandningen på cheesecaken, lägg ett par frusna bär på toppen och ställ i kylskåpet över natten.
 
And that's it. ENJOY.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh, det där såg ju alldeles fantastiskt smarrigt ut! Tror jag får pröva det någon gång. Dock är jag inte så mycket av en bakmänniska så jag får nog skriva ut dethär och be mamma gör det åt mig <33

2013-01-31 @ 20:34:19
URL: http://tictaactoe.blogg.se
Postat av: Linn

Åh, testade detta och det blev jättegott!!

2013-02-02 @ 20:24:33
URL: http://morningdiaries.blogg.se
Postat av: Matilda Wikblom

Ser så gott ut!

2013-02-04 @ 20:58:15
URL: http://fashionsafari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0